Krångel med Gimp

Jag håller på att försöka göra genomskinlig bakgrund på gimp som jag ska på bloggdesignen. Gimp är något slags bild redigeringsprogram som photoshop ungefär. Jag kikade runt efter några tips på google och youtube och hittade några tipser.
Jag gjorde precis som dom sa och det gick bra, men till slut blev det stopp, man ska skriva filnamnet ".png" och då skrev jag in det där filnamnet och sen gick det inte att spara.
Är det någon som vet varför?
 
 
Såhär gjorde jag.
 
Jag tryckte på Akriv och klickade på Ny. Sen tryckte jag på lager och jag ändrade skärpa med 42,3 så att rutan ska bli genomskinligt.
 
 
Efter jag gjorde klart med rutan tryckte jag på Arkiv och sen Spara som, då skrev jag in "bakgrund.png" och sen spara.
 
Sen kom det upp en ruta där det står "Du kan använda denna dialogruta för att spara till formalet GIMP XCF. Använd Arkiv-Exportera för att exportera till andra filnamnet."
 
Om någon är duktigt på det här, så kan ni skriva på kommentarer och berätta vad som är felet. Det kan hända så att det går inget att göra något. Jag är inte så bra med dator teknik.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Designad av Sally Hansson!